PRAKTIKANTPRÆST

Praktikantpræst Emilie Blåberg Westergaard

Lystrup, Skæring og Elsted Kirker har fået den fornøjelse at have en praktikantpræst det kommender efterårshalvår

Emilie om sig selv:

Jeg hedder Emilie Blåberg Westergaard og er 33 år gammel. Jeg bor på en gård, nær Stubbe Sø ved Ebeltoft, sammen med min mand Kristian, der er landmand, vores dreng Axel på fem år, godt 70 jerseykøer og vores hund Thit. Axel bliver desuden storebror til januar.

Tilbage i januar i år blev jeg cand.theol. fra Aarhus Universitet og er derudover bachelor i arabisk fra Københavns Universitet. De næste fire måneder har jeg min daglige gang på pastoralseminariet i Aarhus, som jeg startede på i begyndelsen af august. Der skal jeg lære lidt om alt mellem himmel og jord, men for nu glæder jeg mig bare rigtig meget til at starte min praktik hos jer, hvilket er to uger i september og tre uger i november. Jeg glæder mig til at lære jer og jeres sogn at kende og blive rigere på praktisk erfaring som præst.

Med stor ydmyghed og tak!

I kan høre Emilie prædike i Elsted Kirke søndag d. 15. september og søndag d. 10. november.